Websites voor kinderen

Squla

Onder schooltijd kan uw kind gebruik maken van het programma squla. De leerkracht regelt dit met uw kind.

Thuis kunt u ook met squla werken. U moet dan zelf een account aanmaken. Dit kost wel geld. U kunt daarna het account van thuis koppelen aan het account van school.

Squla woordextra

Woordextra is een woordenschat programma voor de kinderen in groep 1 en 2.

Uw kind kan hier oefenen en wel 2000 woorden leren.

Het programma woordextra is thuis gratis te gebruiken.
Ga naar www.squla.nl/woordextra en vraag daar een gratis activatiecode aan voor woordextra voor uw kind.

Powerpoint

De kinderen van groep 5 - 8 hebben nu een schoolaccount voor hun mail. In dit schoolaccount kunnen de kinderen al gratis werken met powerpoint.

Leskompas

Alle sites die uw kind in de klas gebruikt staan op een speciale site van onze school. U kunt gaan naar www.leskompas.nl en daar inloggen met de naam Anema. Het wachtwoord kunt u aan de leerkracht vragen. Op deze site kunt u nu heel makkelijk naar Muiswerk of andere programma's gaan.

Muiswerk

Als u extra wil oefenen met uw kind voor spelling of rekenen of woordenschat, kunt u aan de leerkracht vragen om dit voor u  aan te zitten in het programma Muiswerk. Uw kind krijgt een eigen code om hier extra te oefenen.

Als uw kind niet meer thuis kan oefenen, dan moet uw kind eerst op school een digitale toets maken. Daarna kan uw kind thuis weer verder werken.

Sommenprinter

Op de site www.sommenprinter.nl kunt u oefenbladen maken om te printen voor uw kind.

Spelling.nl

Op de site https://spelling.nl/ kun je oefenen voor spelling. Er zijn spelletjes om met woordpakketten te oefenen. Dat doe je als je nog moeite hebt om woorden zonder fouten te schrijven. Je kan ook oefenen met werkwoorden maar ook kun je ontleden oefenen.